sreda, 4. junij 2008

Boj Janeza Markeša za novinarsko avtonomijo

Ko je Pivovarna Laško decembra obračunala z uredništvom Maga in odstavila Silvestra Šurlo, je Janez Markeš svojim nekdanjim sodelavcem zapičil nož v hrbet, čeprav smo z njim delali dolga leta. Očital nam je, da se gremo politiko in da Šurla manipulira z nami. Markeš je takrat kot odgovorni urednik Dela objavil veliki intervju z našim rabljem Boškom Šrotom in na naslovnici Dela objavljal promocijske članke za Pivovarno Laško ter jih opremil s fotografijo Šrotovega izvajalca Stojana Zdolška, kar vse pove o njegovi avtonomni drži. Potem ko so ga pivovarji izrabili, so ga izpljuvali, saj so novinarji in uredniki zanje zgolj potrošni material.
Spor med Markešem in Šrotom lahko razumemo tudi kot obračun med strankama Zares in SD glede vpliva na Delu. Andrijana Starina Kosem je na pogovoru z odgovornim urednikom Reporterja Markešu očitala, da je preveč pod vplivom stranke Zares, medtem ko je Šrot na kosilu v Pivovarni Union od Markeša zahteval, da Delo podpira Pahorja. Kako se bo Pahorjeva stranka oddolžila največjemu slovenskemu tajkunu, če bo prišla na oblast, bomo videli. Morda bodo umaknjene kakšne kazenske ovadbe, morda se bo lahko polastil še kakšnega kosa državnega premoženja, morda bo njegov brat vstopil v vladno koalicijo ali pa vse troje.
Odstavljeni odgovorni urednik Dela je sicer na TVS izjavil, da v zadnjem času počnem čudne stvari. No, prvo čudno stvar sem po njegovem verjetno storil, ko sem napisal prvo javno izjavo v podporo Silvestru Šurli. Takrat se Markešu ni zdelo vredno javno protestirati politično-kapitalskim pritiskom Pivovarne Laško oziroma njenega lastnika Boška Šrota. To je razvidno tudi iz najine osebne korespondence, ki jo je sicer, ne da bi me prej kaj o tem vprašala, objavila Ana Jud. Zaradi tega ne bom protestiral, saj se mi zdi prav, da so bralci obveščeni o tem, kdo neki zdaj tam poje o novinarski avtonomiji. Ko sem Markeša prosil naj nas podpre, mi je med drugim odgovoril takole: "Vidiš, kakšen tepec si. Pivnaš Slivnikove in Šurlove manipulacije, zraven pa govoriš o ponosu. Daj no Kršinar, odrasti, potem pa debatiraj stvari, ki so te prerasle. Še enkrat preberi, kaj si napisal, potem še enkrat preberi, kaj sem ti jaz napisal. Potem si piši datume, kdaj se je kaj dogajalo, potem se pridi pogovarjat. Sicer pa se glej v ogledalo in si dopoveduj, da si lep in pameten, pokončen in načelen. Z načeli imaš očitno toliko skupnega kot Vodušek. Tam, kjer se ti ne izidejo,pogoljufaš, potem si pa naprej načelen. Ne prodajaj mi patetike o Stojanovu. Vaša vojna je vaš problem, ne moj. Nič nimam z njo, nič z odločitvami o tem. Patetiko naslovi na Slivnika, ki vas je kot Mefisto manipuliral, pa vam je to prepozno potegnilo. Vse sem ti povedal v pogovoru, ampak ti ne poslušaš, samo govoriš in potem drkopatiš, ko je prepozno. "

Končalo se je tako, da je 9. januarja na parkirišču Dela vpil za menoj: "Pokvarjenec, pokvarjenec, pokvarjenec..." Odgovoril sem mu: "Ti si zadnji, ki mi lahko to očita!"

Korespondenco si lahko preberete na http://www.anajud.eu/index.php?view=detail&contentId=248

Ni komentarjev: